Zupa krem z dyni – Przepis i właściwości odżywcze

Przepis na kremową zupę dyniową można z łatwością modyfikować do własnych preferencji i smaku

Zupa krem z dyni to wspaniała propozycja na smaczny i niezwykle pożywny posiłek. Jego przygotowanie nie wymaga wielkich umiejętności kulinarnych, a zastosowane produkty są powszechnie dostępne. Polecamy serdecznie nasz przepis.

Zupa krem z dyni to idealne danie, szczególnie na chłodne jesienne dni, ale nie tylko. Zupa jest bardzo pożywna i dodaje energii, a wspaniałe aromaty sprawiają, że czujemy się po prostu lepiej. Do przygotowania kremu z dyni najlepiej sięgnąć po gatunek hokkaido. Ten interesujący gatunek charakteryzuje się bardzo intensywnym pomarańczowym kolorem. Dynie hokkaido są zazwyczaj mniejsze od innych oferowanych w sklepach, dlatego powinniśmy je bez problemu odróżnić.

Zupa krem z dyni – Przepis i wskazówki kulinarne

Składniki, które będą potrzebne:

  • dynia hokkaido o wadze ok 1kg (po obraniu powinno zostać ok 600g),
  • bulion warzywny,
  • 1 duża cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki oleju rzepakowego,
  • sól i pieprz do smaku,
  • gęsta śmietana (18%),
  • dodatki w zależności od wybranego wariantu: suszone grzyby, nasiona słonecznika lub pestki dyni.

Przygotowanie:

Ugotować bulion warzywny. Na dużej patelni podsmażyć na oleju rzepakowym cebulę i czosnek. Obrać dynię i pokroić ją w kostkę, dodając do podsmażonej cebuli i czosnku. Wszystko smażyć razem pod przykryciem ok. 10 minut. Po tym czasie przełożyć składniki z patelni do ugotowanego bulionu i zagotować. Wszystko dokładnie zblendowac przy pomocy blendera, doprawić solą i pieprzem do smaku. Podawać z kleksem gęstej śmietany.

W zależności od wybranej opcji kremu z dyni, do gotowej zupy dodać podsmażone na maśle grzyby, prażone nasiona słonecznika lub pestki z dyni. Dodatki te sprawią, że zupa będzie jeszcze bardziej aromatyczna i pożywna.

Wartości odżywcze i walory zdrowotne

W dyni zwarte są cenne składniki odżywcze, m.in.:

  • karoten – korzystnie wpływa na wzrok, chroni przed szkodliwymi promieniami UV – dynia z gatunku hokkaido zawiera go więcej niż marchew!
  • witaminy z grupy B oraz witamina C i A,
  • cenne pierwiastki – fosfor, żelazo, wapń, magnez oraz potas.

Dynia pozytywnie wpływa na stan naszej skóry, dzięki obecności karotenu. Działa antyoksydacyjnie, dzięki zawartości m.in. witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem, dlatego zapobiega powstawaniu takich chorób jak m.in. miażdżyca i nowotwory. Doskonale wzmacnia również i dba o układ odpornościowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry