Wartości odżywcze tuńczyka w diecie

Tuńczyk to wyjątkowy gatunek ryby, cenionej za bardzo wysoką zawartość dobrze przyswajalnego białka. Jest często wykorzystywany w wielu rodzajach diety, również sportowej. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Liczne badania dowodzą, iż obywatele naszego kraju, spożywają stosunkowo niewielką ilość ryb. W porównaniu z wieloma innymi krajami, ilość ta jest bardzo niska choć od kilku lat zauważono pewien jej wzrost. Nasi rodacy, zwracają coraz większą uwagę na to co jedzą, co jest niezwykle dobrą informacją. Wśród ryb, cieszących się największa popularnością w Polsce, pierwsze miejsce zajmuje makrela. Tuż za nią znajduję się tuńczyk, który choć spożywany przede wszystkim kupowany jest w formie puszkowej i dodawany do sałatek. Ten gatunek ryby, podawany z puszki jest nie tylko bardzo smaczny, ale także łatwy do podania i nie psuje się tak szybko jak ryba w formie świeżej.

Tuńczyk w codziennej diecie

Na czym jednak polega fenomen tuńczyka? Co sprawia, że cieszy się on tak dużym powodzeniem, zarówno ze strony wykwintnych kucharzy jak i dietetyków? Bo warto również dodać, iż to właśnie tuńczyk stanowi częsty składnik wielu diet, opracowanych przez specjalistów. Pierwszą, najważniejszą funkcją tuńczyka, a przede wszystkim ważną z punktu widzenia osób, dbających o linię, jest fakt, że ryba ta jest szczególnie bogata w białko, jednocześnie przy niskiej zawartości tłuszczu. Oczywiście w przypadku kupna tuńczyka w zalewie olejowej, czyli takiej jaką najczęściej można kupić, będzie tłuszczu nieco więcej. Sama ryba jednak, zawiera go tylko 5,4g.

Kolejną zaletą tej ryby, jest także wysoka zawartość modnych w ostatnim czasie, kwasów omega 3. Mają one zasadniczy wpływ na wygląd naszych paznokci, włosów, oraz na zachowanie odporności naszego organizmu. Prócz tego, kwasy omega 3 zalecane są także, dla osób cierpiących na problemy z sercem. Mają one istotny wpływ na ogólny proces pracy serca, wzmacniają go oraz wspomagają redukcję skrzepów w żyłach oraz tętnicach głównych. O najważniejszych korzyściach z jedzenia tuńczyka można przeczytać tutaj.

O czym należy pamiętać

Nie można jednak nie wspomnieć, że tuńczyk może stanowić również źródło niebezpiecznych składników, jakim jest rtęć. Oczywiście, gdyby zawierał on go zbyt dużą ilość, mięso ryby nie zostałoby dopuszczone do sprzedaży. Szczególną ostrożnością w kwestii spożywania ryby jaką jest tuńczyk powinni natomiast wykazać się kobiet w ciąży. Rtęć, ma zdolności przenikania do płodu, co może powodować poważne komplikacje. Dla bezpieczeństwa, kobiety noszące w sobie dziecko, powinny unikać spożywania ryb a w szczególności tuńczyka, częściej niż raz w tygodniu.

Koniecznie podziel się z nami swoimi uwagami na temat jedzenia tuńczyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry