Sałatka z selera naciowego – Zdrowy przepis

Zawarte w sałatce składniki spożywcze posiadają wiele cennych właściwości zdrowotnych

Sałatka z selera naciowego to wspaniały przepis na bardzo zdrowy i pożywny posiłek. Można go z łatwością modyfikować i dopasowywać do własnych preferencji smakowych. Zawarte w niej składniki zapewnią bogactwo smaku i cennych wartości odżywczych.

Seler naciowy jest uwielbiany przez gwiazdy Hollywoodu ze względu na właściwości przeciwstarzeniowe oraz ułatwiające odchudzanie. Regulując przemianę materii oczyszcza organizm z toksyn, dlatego regularne spożycie selera daje efekt nawilżenia włosów, gładkości skóry i promiennej cery. Chroni przed obrzękami i wolnymi rodnikami, zapobiegając nowotworom. Dodatek ciecierzycy zawierającej bardzo dużo żelaza pomaga w leczeniu niedokrwistości oraz anemii. Cieciorka jest źródłem pełnowartościowego białka roślinnego, które buduje mięśnie. Koperek ułatwia trawienie.

Właściwości odżywcze

Wegańska sałatka z selera naciowego dostarcza białka roślinnego, błonnika, witaminy A, K, C, E, witamin z grupy B, beta-karotenu, kwasu foliowego, oraz minerałów takich jak magnez, żelazo, cynk, wapń, fosfor, potas, sód. Nie zawiera glutenu, dlatego może być spożywana przez osoby z nietolerancją glutenu lub chorujące na celiakię. Jest odpowiednia dla wegan oraz wegetarian.

Sałatka z selera naciowego – Przepis

Składniki:

  • 5 łodyg selera naciowego*
  • 1 szklanka ugotowanej ciecierzycy lub 1 duża puszka ciecierzycy
  • wegański majonez
  • koperek
  • pół czerwonej cebuli
  • różowa sól himalajska
  • pieprz

*Przed zjedzeniem na surowo seler warto wypłukać z pestycydów. Należy go włożyć na ok. 2-3 minuty do roztworu kwasku cytrynowego lub octu (1 duża łyżka na litr wody), a następnie płukać kilka minut w roztworze z sody (1 duża łyżka na litr wody).

Wykonanie:

Jeśli dodajemy ciecierzycę gotowaną i odsączoną z wody, musimy poczekać, aż ostygnie. Ciecierzycę z puszki po prostu odsączamy z zalewy, płuczemy i wsypujemy do miski. Seler naciowy kroimy na drobne kawałki w kształcie półksiężyca i dosypujemy do miski. Koperek płuczemy, wysuszamy. Kroimy nożem lub tniemy nożyczkami do ziół. Cebulę kroimy w półksiężyce i rozdrabniamy w dłoniach. Dodajemy do miski z cieciorką i selerem, następnie wykładamy majonez wegański. Wszystko dobrze mieszamy, przyprawiamy solą i pieprzem.

Jak podawać?

Gotową sałatkę można podać z pełnoziarnistym chlebem, waflami ryżowymi, oraz chrupkim pieczywem. Świetnie sprawdzi się jako dodatek w towarzystwie obiadowym, na przykład do upieczonych kotlecików warzywnych i kaszy jaglanej lub komosy ryżowej. Sałatkę można też zapakować do lunchboxa i zjeść z surowymi warzywami: marchewką, ogórkiem, pomidorem, rukolą, czy miksem sałat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry