Kasza jaglana na słodko – Przepis i wartości odżywcze

Kasza jaglana daje wiele możliwości komponowania zdrowych i pysznych posiłków

Kasza jaglana na słodko to wspaniała alternatywa dla gotowych produktów śniadaniowych, takich jak rożnego rodzaju płatki. Dzięki użyciu zdrowych dodatków, m.in. miodu i świeżych owoców, można uzyskać nie tylko wspaniały smak, ale także bardzo pożywne i zdrowe danie. Kasza jaglana stanowi bowiem wspaniały składnik dietetyczny, który można z powodzeniem wykorzystywać na wiele różnych sposobów.

Dobrze zbilansowane posiłki i przekąski powinny stanowić nieodłączny element naszej codziennej diety. Jednym z produktów, które niewątpliwie warto włączyć do menu jest kasza jaglana, która jest bardzo zdrowa, pyszna i tania. Wariacje na temat podania i przygotowania tego produktu mogą być zaskakujące i niewątpliwie jest ich bardzo wiele.

Wielu ludzi zastanawia się jak przyrządzić kaszę, co z niej przygotować, jak jeść? Poniżej przedstawiamy przepis na ciasteczka z kaszy jaglanej, które są niesamowicie pożywne oraz tanie. Cała porcja zawiera tylko 590 kcal, jednak nasyci nas już połowa, czyli dostarczymy organizmowi niecałe 300 kcal. Warto wspomnieć, iż nie mają one żadnego porównania z ciastkami kupionymi w sklepie. Samodzielnie przygotowane to samo zdrowie – najlepszym tego dowodem są wartości zdrowotne zawartych w nich składników!

Kasza jaglana na słodko – Przepis i wskazówki kulinarne

Składniki:

  • saszetka kaszy jaglanej w ilości ok. 100g,
  • 1 i 3/4 szklanki wody,
  • 2 łyżki cukru (np. trzcinowego) lub miodu,
  • 1 banan.

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną wysypujemy na sitko, a następnie przelewamy kilkukrotnie wrzątkiem. Pozwoli to na usunięcie posmaku goryczki, która zniechęca nowicjuszy gotowania do spożywania jaglanki. Zagotujmy wodę, a następnie dodajemy kaszę jaglaną i gotujemy do czasu, aż wchłonie ona całą wodę.

Po ostudzeniu kaszę przekładamy do blendera, bądź możemy użyć blendera ręcznego. Miksujemy kaszę, cukier/miód na gładką masę. Następnie z powstałej masy formujemy ciasteczka. Wykładamy je na przykrytą papierem do pieczenia formę i wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (może być również 200ºC, ważne byśmy kontrolowali stan ciastek!). Pieczemy około 40-45 min. – należy weryfikować ciastka wykałaczką – powinny być lekko twardawe na zewnątrz, ale miękkie wewnątrz. Po ostudzeniu podajemy z pokrojonym na kawałki, bądź zmiksowanym bananem. Równie dobrze można zastąpić go innymi owocami – najlepiej w formie zmiksowanej.

Wartości odżywcze – całość:

  • Kasza – ok. 340 kcal,
  • 2 łyżki cukru trzcinowego – ok. 100 kcal,
  • banan – ok. 150 kcal.

Razem: 590 kcal

Dlaczego ciasteczka z kaszy jaglanej są zdrowe

Niesamowicie zdrowa, pyszna i pożywna – to tylko zalążek określeń oddających potęgę “królowej” wszystkich kasz. Prawdziwa skarbnica witamin i minerałów doskonale wpływających na samopoczucie oraz kondycję całego organizmu. Dzięki obecności witaminy E, jak i lecytyny, wpływa na poprawę pamięci i koncentracji. Kasza jaglana jest produktem bezglutenowym, idealnie nadającym się dla osób cierpiących na jego nietolerancję. Z racji swojej lekkostrawności polecana jest dla osób z problemami żołądkowymi, gastrycznymi,
a nawet po przebytych operacjach. Należy również wspomnieć o właściwościach antywirusowych “królowej”, która wspomaga leczenie chociażby zwykłego kataru siennego. Kasza jaglana na słodko może zatem stanowić wspaniałą i zdrową alternatywę dla sklepowych słodyczy.

Banany z kolei są owocami bogatymi w witaminy i minerały. Stanowią niezwykle cenne źródło magnezu, potasu i wapnia – składnikami niezwykle istotnymi dla funkcjonowania organizmu. Magnez zawarty w bananach poprawia pamięć i koncentrację. Z kolei potas i wapń ułatwiają odkwaszenie organizmu. Należy jednak uważać, ponieważ banany są wysoko kaloryczne i posiadają dużo cukru. Powinni o tym pamiętać zarówno diabetycy, jak i osoby na diecie redukcyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry