Odpowiednia dieta na zdrowe włosy

Dieta na zdrowe włosy

Dobra kondycja włosów, podobnie jak skóry, jest zewnętrzną oznaką zdrowia. Poszczególne komórki, tworzące każdy kosmyk włosów wymagają jednak bardzo regularnych dostaw wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dieta na zdrowe włosy zapewni nie tylko lepszy wygląd, ale również i samopoczucie.

Jeżeli zależy ci na zachowaniu prawidłowej równowagi w diecie oraz dostarczenie organizmowi wszystkich składników odżywczych, twoje włosy mają szansę pozostać naturalnie błyszczące, lśniące i mocne. Zobacz co powinna zawierać dieta na zdrowe włosy.

Białka

Każda dieta na zdrowe włosy powinna zawierać odpowiednie ilości, wysoko przyswajalnego białka. Zapewni ona odpowiednie wzmocnienie struktury, a także umożliwi zachowanie siły i zdrowia. Brak odpowiedniej ilości aminokwasów w pożywieniu sprawia, że włosy stają się kruche, słabe i łatwo ulegają przesuszeniu. Dieta uboga w białko może również prowadzić do nadmiernego wypadania włosów, a nawet łysienia. Odpowiednio zbilansowana dieta powinna zawierać ryby, produkty mleczne, indyka, kurczaka oraz jajka. Osoby preferujące kuchnię wegetariańską powinny postawić na rośliny strączkowe i orzechy.

Omega-3

Dieta na zdrowe włosy niewątpliwie powinna uwzględniać liczne produkty spożywcze, bogate w kwasy Omega-3. Są one niezwykle ważne dla rozwoju organizmu oraz zachowanie jego zdrowa. Nie mogą być samodzielnie wytwarzane, dlatego należy je dostarczać wraz z pożywieniem. Kwasy tłuszczowe pozwalają utrzymać właściwy poziom ochrony skóry głowy i włosów, dających fryzurze piękny i naturalny wygląd. Najlepszymi źródłami tego składnika diety są ryby, takie jak makrela, łosoś, śledź, sardynki, pstrąg, a także awokado oraz orzechy.

Żelazo

Żelazo jest jednym z kluczowych składników diety, zapobiegającym wypadaniu włosów. Cebulki włosowe usadowione w skórze głowy wymagają dla prawidłowego rozwoju odpowiedniego ukrwienia, a w tym celu niezbędny jest odpowiedni poziom żelaza we krwi. Kiedy poziom żelaza spada poniżej poziomu krytycznego może wystąpić efekt niedokrwistości. Skutkować może ona m.in. anemią, a także spowodować odcięcie przepływu składników odżywczych do korzeni włosów. Dlatego tak ważne jest by dieta na zdrowe włosy zawierała produkty zwierzęce, takie jak zielonych sałat i kapusty, brokułów, szpinaku i soczewicy. czerwone mięso, drób oraz ryby. Wegetarianie powinni zapewnić sobie znaczne ilości

Witamina C

Witamina C to przede wszystkim doskonały przeciwutleniacz oraz regulator przyswajalności żelaza. Bogate w nią produkty spożywcze powinny być spożywane w towarzystwie produktów bogatych w żelazo. Najlepszym źródłem tej witaminy są brokuły, jagody, słodkie ziemniaki oraz papaja i truskawki. Dieta na zdrowe włosy bogata w witaminę C zapewnia również wspomożenie produkcji kolagenu oraz wzmocnienie tkanki skórnej.

Witamina A

Witamina A odpowiada w dużym stopniu za produkcję sebum, stanowiące naturalny łój skórny. Wytwarzany jest przez gruczoły i odpowiada za ochronę i odżywienie skóry. Bez właściwej ilości sebum skóra głowy zaczyna się łuszczyć, a włosy ulegają przesuszeniu. Witamina A występuje zarówno w produktach zwierzęcych, jak i roślinnych. W celu zapewnienia jej optymalnej ilości dieta na zdrowe włosy powinna obejmować produkty takie jak, ziemniaki, dynie czy marchew.

Biotyna

Jednym z głównych składników, które powinna zawierać dieta na zdrowe włosy jest biotyna, będąca rozpuszczalną w wodzie witaminą B. Jej brak jest częstą przyczyną nadmiernej łamliwości włosów, a nawet ich utraty. Głównymi źródłami biotyny w diecie są produkty zbożowe, żółtka jaj, wątróbka oraz drożdże.

Cynk i selen

Cynk i selen to składniki mineralne, które powinna zapewnić każda dobra dieta zdrowotna. Ich brak może powodować utratę włosów, łuszczenie się skóry głowy oraz nadmierną suchość włosów. Żeby zapewnić ich odpowiedni poziom w organizmie warto spożywać jaka, wołowinę, ostrygi oraz produkty pełnoziarniste.

Witamina E

Jedną z głównych przyczyn zniszczonych włosów jest niewątpliwie promieniowanie słoneczne, szkodzące również skórze. Produkty bogate w witaminę E pozwalają wzmocnić naturalną ochronę organizmu, przyczyniając się do zachowania zdrowego wyglądu. Witamina E dość obficie występuje w różnych orzechach, dostarczających również dodatkowo odpowiednie ilości selenu i cynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry