Korzyści płynące z jedzenia kukurydzy cukrowej

Wartości odżywcze kukurydzy cukrowej

Kukurydza cukrowa to wspaniały i pożywny składnik spożywczy. Doskonale smakuje i poprawia właściwości odżywcze zawierających je dań. Poniżej przedstawiamy najważniejsze właściwości, jakie może nam zapewnić.

Kukurydza cukrowa zawiera skrobię warzywną, która może służyć jako żywność funkcjonalna. Skrobia ma wysoką zawartość węglowodanów. Funkcjonalność oznacza, że ​​zawiera wiele składników odżywczych, które mogą przynieść ważne korzyści dla organizmu. Jeśli chodzi o diety, kukurydza działa korzystnie jako dodatek lub składnik zup, sałatek i zapiekanek. Łącząc ją z innymi produktami spożywczymi, można zwiększyć ogólną zawartość składników odżywczych w diecie. Przyjrzyjmy się najważniejszym składnikom odżywczym kukurydzy cukrowej.

Węglowodany

Przeciętny dorosły musi spożywać co najmniej 130 g węglowodanów dziennie. Jedna filiżanka gotowanej kukurydzy zawiera 31 gramów. Węglowodany są wykorzystywane przez organizm do energii fizycznej oraz pracy umysłu. Jest to szczególnie ważne dla sportowców, którzy potrzebują więcej węglowodanów do ukierunkowania ich wydajności. Gdy te ważne składniki odżywcze są wykorzystywane, są przechowywane w postaci glikogenu, który jest następnie używany do przekształcania energii w krótkich i długich okresach aktywności fizycznej. Sportowcy powinni dążyć do spożywania co najmniej 250 gramów węglowodanów dziennie dla optymalnego funkcjonowania. Dwie filiżanki kukurydzy cukrowej stanowią około jedną czwartą tej ilości.

Białko

Białko jest drugim makroskładnikiem, którego organizm potrzebuje również w dużych ilościach. Potrzebne jest ono do naprawy komórek, budowy mięśni i wzmocnienia układu odpornościowego. Kukurydza posiada umiarkowane ilości białka. Jedna porcja (filiżanka) zawiera ponad 5 gramów. Całkowita zalecane dzienne spożycie białka to ok. 46 gramów dla kobiet i 56 g dla mężczyzn. Sportowcy powinni go spożywać znacznie więcej, ze względu na potrzebę regeneracji mięśni.

Tłuszcz

Kukurydza cukrowa posiada również mało tłuszczu. Porcja filiżanki zawiera ogółem około 2,5 g kwasów tłuszczowych i mniej niż 0,5 g tłuszczów nasyconych. Dodanie masła do kukurydzy będzie miało wpływ na zawartość tłuszczu. Jedna łyżka dodaje ponad 11 gramów tłuszczu ogółem i 7 g tłuszczów nasyconych.

Błonnik

Kukurydza zawiera umiarkowaną ilość błonnika. Jedna filiżanka to niewiele ponad 3,5 grama. Dorośli mężczyźni powinni starać się spożywać co najmniej 30 gramów błonnika dziennie, a kobiety powinny uzyskać co najmniej 20 gramów. Błonnik jest formą węglowodanu, który pomaga w stabilizacji poziomu cukru we krwi, zapobiega zaparciom i zmniejsza ryzyko wysokiego cholesterolu. Pomaga również w zapewnieniu uczucia sytości na dłużej. Jest to szczególnie korzystne, jeśli starasz się schudnąć i utrzymać wagę. Łączenie kukurydzy z fasolą i innymi warzywami w sałatkach lub zupach, dodaje dodatkową porcję błonnika.

Potas

Potas to elektrolit, powszechnie tracony przez pot podczas długich ćwiczeń. Jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania serca, skurczów mięśni i wytrzymałości kości. Kukurydza cukrowa posiada umiarkowane ilości potasu, gdyż jedna porcja to ok. 325 miligramów. Całkowite zalecane spożycie wynosi 4700 mg dla osób dorosłych powyżej 19 roku życia. Łączenie kukurydzy z fasolą, ziemniakami i szpinakiem zwiększy zawartość potasu.

Witamina A

Witamina A jest przeciwutleniaczem, który chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Dodatkowo, pozwala zachować tkanki łączne silne i nawilża błonę śluzową w płucach, gardle i nosie. Kukurydza zawiera 310 jednostek międzynarodowych witaminy A w 1 szklance. Zalecana dzienna dawka tej witaminy jest 3000 jednostek międzynarodowych dla mężczyzn i 2000 jednostek międzynarodowych dla kobiet. Jedząc posiłek z kukurydzy i dyni olbrzymiej, marchwi lub słodkich ziemniaków zawartość witaminy A wzrośnie.

Jak widać, kukurydza cukrowa to bardzo pożywny rodzaj warzywa, którego nie powinno zabraknąć w naszej diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry