Dieta na każdy dzień

Najważniejsze 5 korzyści zdrowotnych z awokado

Najważniejsze 5 korzyści zdrowotnych z awokado

Awokado to nie tylko smaczny, ale i bardzo zdrowy owoc. Posiada liczne właściwości lecznicze i sprawdza się w pielęgnacji urody. Przedstawiamy najważniejsze zalety stosowania awokado w codziennej diecie.

Jeśli chcesz schudnąć, poprawić kondycję swojej skóry i zmniejszyć ryzyko wielu chorób zagrażających życiu, jedz awokado! Pomaga ono zapobiegać wielu zaburzeniom, oraz wspomaga naturalne funkcje organizmu. Oto kilka z jego niesamowitych działań.

  1. Układ krążenia

Choroba niedokrwienna serca jest obecnie największym zabójcą i jest w zasadzie chorobą zapalną.

Niektórzy eksperci uważają, że przetworzone oleje roślinne, bogate w prozapalne tłuszcze omega-6 są istotnym czynnikiem w procesie zapobiegania chorobom układu sercowo-naczyniowego. Doradzają obniżenie spożycia wielonienasyconych tłuszczów i zwiększenie ilości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych w naszej diecie.

Awokado jest doskonałym źródłem jednonienasyconego kwasu oleinowego. Badania wykazały, że pomaga on zarówno zmniejszyć niebezpiecznie wysoki poziom lipoprotein o niskiej gęstości, a w tym samym czasie, zwiększyć bardziej korzystny poziom lipoprotein o wysokiej gęstości – mowa o cholesterolu.

Awokado zawiera również różnorodne składniki odżywcze niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania serca, w tym witaminy E. Olej z awokado jest jeszcze bogatszym źródłem kwasu oleinowego, witaminy E i fitosteroli, niż najczęściej polecany olej kokosowy. Więcej o właściwościach i zastosowaniach oleju awokado przeczytasz TUTAJ.

  1. Korzyści dla skóry

Tłuszcze jednonienasycone w awokado są korzystne dla poprawy kolorytu skóry. Są one niezbędne dla utrzymania dobrego poziomu nawilżenia w naskórku, która sprawia, że wyglądasz i czujesz się młodo i zdrowo. Tłuszcze omega-9 mogą dodatkowo zmniejszyć zaczerwienienie i podrażnienie skóry, i są zaangażowane w naprawę uszkodzonych komórek. Awokado zawiera również, chroniące skórę przed zmarszczkami i innymi widocznymi oznakami starzenia się przeciwutleniacze. Dotyczy to m.in. witaminy E, która chroni przed fotostarzeniem, powodowanym ekspozycją na słońce i witaminy C, która bierze udział w tworzeniu elastyny ​​i kolagenu, niezbędnych dla utrzymania elastyczności i jędrności Twojej skóry.

  1. Awokado i odchudzanie

Wiele osób będzie zaskoczone, że żywność o wysokiej zawartości tłuszczu i kalorii, jest uważana za dobrą dla utraty wagi. Jednakże badania wykazały, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe są wykorzystane do powolnego spalania energii, a nie przechowywane jako tłuszcz.

To powolne spalanie energii i uczucie sytości i pełności sprawia, że jedzenie awokado jest jednym ze sposobów, które pomagają w zmniejszeniu głodu i apetytu.

Owoc ten jest ponadto bogaty w zdrowe tłuszcze i mniej przetworzone węglowodany, co sprawia duża różnicę, jeśli chcemy schudnąć. Liczenie kalorii, ograniczenie spożycia tłuszczów i głodzenie się nie jest efektywne.

Ten wspaniały i smaczny owoc pokazuje, że nie musisz głodować, aby schudnąć. Nie chodzi o to, aby jeść mniej jedzenia, ale raczej jeść odpowiedni rodzaj posiłków, które nakłonią organizm do spalania tłuszczu, a nie przechowywania go.

  1. Cukrzyca

Liczba zachorowań na cukrzycę wzrasta w zastraszający tempie i już niedługo, ta choroba będzie najbardziej obciążała służbę zdrowia. Najczęstsze objawy nierozpoznanej cukrzycy to nagły i duży wzrost pragnienia i głodu, oraz częstsze oddawanie moczu. Suchość w ustach, znacząca, niewyjaśniona utrata masy ciała, zaburzenia wzroku i bóle nóg to również częste objawy. Jeśli występują, skontaktuj się z lekarzem w celu wykonania prostego testu cukrzycowego.

Dla tych, którzy już żyją z cukrzycą kwas oleinowy z awokado jest szczególnie polecany przez jego zdolność do obniżenia „złego” cholesterolu LDL i podniesienia „dobrego” cholesterolu HDL. Utrzymanie poziomu cholesterolu w ryzach ma kluczowe znaczenie dla diabetyków, ponieważ mają oni znacznie większe ryzyko rozwoju chorób układu krążenia.

Mając więcej jednonienasyconych tłuszczów w diecie, obniżamy wysoki poziomu trójglicerydów a to może przyczynić się do poprawy wchłaniania insuliny i zrównoważenia poziomu glukozy we krwi.

Inne korzyści zdrowotne awokado, które mogą pomóc, to m.in. zawartość witaminy C, wzmacniającej naczynia krwionośne i naczynia włosowate, oraz poprawiającej funkcje układu immunologicznego u diabetyków.

Witamina E z awokado zmniejsza utlenianie cholesterolu, który może prowadzić do zawałów serca i udarów. Może to również zapewnić pewną ochronę przed uszkodzeniem układu nerwowego u pacjentów z neuropatią obwodową.

Wysokie poziomy potasu w awokado są ważnym czynnikiem odżywczym dla chorych na cukrzycę, ze względu na jego rolę w zachowaniu zdrowego serca i regulowaniu poziomu cukru we krwi.

W sumie, awokado jest bardzo zdrowym produktem spożywczym dla tych, którzy żyją z cukrzycą oraz dla osób pragnących obniżyć ryzyko rozwoju choroby.

  1. Zapalenie stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów jest bolesną chorobą, która dotyka milionów ludzi. Wiele typowych środków spożywczych, takich jak pszenica, kukurydza, mleko i cukier, znane są z tego, że pogarszają objawy. Awokado wykazuje właściwości przeciwzapalne i jest jednym z kilku produktów, które jedzone systematycznie zmniejszają bóle artretyczne.

Owoc ten zawiera wysokie poziomy jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, fitosteroli i przeciwutleniaczy, takich jak witamina E, witamina C oraz wiele karotenoidów, która mogą pomóc w redukcji zapaleń, prowadzących do zapalenia stawów.

 

Jedzenie awokado to wiele korzyści zdrowotnych, w tym zdrowsze serca, zdrowsza skóra, pomoc w utracie wagi i leczenie lub unikanie poważnych problemów zdrowotnych, takich jak cukrzyca i artretyzm. Bardziej skoncentrowany w formie, regularnie stosowany, tłoczony na zimno olej z awokado, to super zamiennik dla wielu olejów roślinnych.

Istnieje wiele innych, zdrowych korzyści ze spożywania awokado, ale mamy nadzieję, że te pięć wymienionych to jest więcej niż wystarczający powód, aby przyjrzeć się bliżej jednemu z najzdrowszych pokarmów z natury.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *