Kasza kuskus – Właściwości odżywcze

Kasza kuskus to wspaniałe źródło wielu wartości odżywczych

Kasza kuskus to wspaniałe źródło wielu cennych wartości odżywczych. Sprawdźmy zatem dlaczego warto włączyć ją do codziennej diety.

Jedzenie kuskusu pozwala dostarczać organizmowi niezbędnych składników odżywczych, które pomagają utrzymać ogólny stan zdrowia. Ten pełnoziarnisty pokarm pochodzi z północnej Afryki, dlatego jest szczególnie często wykorzystywany w potrawach bliskowschodnich. Kuskus to w istocie niewielki makron, który wykonuje się z semoliny, formy pszenicy. Można go spożywać jako przystawkę, element zupy, a także sałatki, a nawet deseru. Kaszę kuskus można także wykorzystać w potrawach zamiast ryżu, prosa czy komosy ryżowej.

Kuskus jest dobrym źródłem białka

Spożywanie kuskusu zapewnia organizmowi chudego, wegetariańskiego białka. Jedna porcja ugotowanego kaszy zapewnia ok 6 g białka, co odpowiada 12 % dziennego zapotrzebowania na ten składnik odżywczy. Organizm potrzebuje diety bogatej w białko, by zachować zdrową skórę, mięśnie, narządy oraz tkanki wewnętrzne. Wybór źródła chudego białka pozwala na dostarczenie dawki dziennego zapotrzebowania na białko, bez dodatkowego i zbędnego tłuszczu. Jedna porcja kuskusu zawiera mniej niż 0,5 grama tłuszczu, co czyni go produktem chudym.

Kasz kuskus zawiera błonnik pokarmowy

Jedna filiżanka kuskusu dostarcza ok. 2 g błonnika. Chociaż błonnik jest niestrawnym węglowodanem, to jednak odgrywa ważną rolę w utrzymaniu zdrowia. Błonnik korzystnie wpływa na utratę masy ciała, ponieważ wchłania wodę i pęcznieje, a dzięki temu dłużej pozostaje w układzie trawiennym. W ten sposób dłużej daje uczucie sytości. Co więcej, utrzymuje pokarm w organizmie, przez co zapobiega zaparciom. Poziom cholesterolu w organizmie również może korzystać z błonnika, a wszystko dlatego, że błonnik wiąże się z cholesterolem w przewodzie pokarmowy i usuwa go z organizmu.

Kasza kuskus posiada niezbędne witaminy

Kiedy ziarna są przetwarzane, to traci się wiele składników odżywczych. Wybór produktu pełnoziarnistego zazwyczaj dostarcza większą ilość błonnika, witamin i minerałów w porównaniu do ziarna rafinowanego. Kuskus jest produktem pełnoziarnistym i dobrym źródłem witamin z grupy B, które są niezbędne do utrzymania zdrowia organizmu. W szczególności, kasza kuskus dostarcza tiaminę, niacynę, ryboflawinę, witaminę B6, jak również kwas foliowy oraz kwas pantotenowy. Te ważne składniki odżywcze pomagają w metabolizowaniu energii, a także w utrzymaniu zdrowych czerwonych krwinek oraz zapobieganiu niektórym wadom wrodzonym. Co więcej, pomagają one również w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania skóry, krwi, mózgu, układu nerwowego, serca i układu odpornościowego.

Pierwiastki śladowe w kuskusie

W kuskusie znajdują się również w różnych ilościach cenne minerały. Porcja kuskusu dostarcza ok. 60 % dziennego zapotrzebowania na selen. Selen odgrywa ważną rolę w zdrowiu reprodukcyjnym, metabolizmie hormonów tarczycy, a także syntezie białek oraz w zapobieganiu uszkodzeniom wywołanym przez wolne rodniki. Jedna filiżanka kuskusu dostarcza również ok. 7 % dziennego zapotrzebowania na mangan. Chociaż organizmowi potrzeba niewielkich ilości manganu, to jednak minerał ten odgrywa bardzo ważną rolę. Przede wszystkim jest istotny dla utrzymania zdrowia kości, krwi, hormonów, a także funkcji nerwówo oraz mózgu. Co więcej, mangan pomaga regulować metabolizm oraz poziom cukru we krwi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry