Jadłospis podczas diety Dukana

To co będzie znajdować się na naszym talerzu w czasie diety dukana zależy ściśle od tego, w jakiej fazie diety będziemy się znajdować. Zobacz jak wygląda jadłospis podczas diety Dukana.

Początkowo osoba odchudzająca się będzie spożywać produkty z dużą zawartością białka, następnie do jadłospisu zostaną dołączone warzywa, a w ostatnich fazach diety pojawią się produkty o obniżonej zawartości węglowodanów.

 

Jadłospis podczas diety Dukana dla fazy ataku:

  1. Spożywamy produkty wyłącznie o dużej zawartości białka
  2. W tej fazie wyróżniamy 8 grup produktów: ryby, mięso, wędliny , drób, podroby, jajka, nabiał i owoce morza. Tylko ostatnia grupa, czyli owoce morza, mogą pojawiać się w Naszym jadłospisie w dowolnej ilości
  3. 1, 5 litra płynów (woda, kawa i herbata bez dodatku cukru, herbaty ziołowe i owocowe także niesłodzone)
  4. Produkty wspomagające dietę: ocet, pietruszka, czosnek, cebula, musztarda, cytryna, tymianek
  5. Śniadanie: tuńczyk i jajka. Z obu produktów możemy wykonać pastę rybną (z dodatkiem musztardy) lub spożyć je osobno.
  6. Obiad: gotowana lub grillowana pierś z kurczaka. Do piersi możemy dodać zioła. Z kurczaka koniecznie musimy zdjąć skórę.
  7. Kolacja: nabiał w postaci serka lub twarożku, otręby owsiane (maksymalnie 2 łyżki), jajka.

 

Jadłospis podczas diety Dukana dla fazy naprzemiennej:

  1. Do jadłospisu dołączamy warzywa (surowe, gotowane, na parze lub grillowane).
  2. Zabronione są warzywa strączkowe i ziemniaki.
  3. Pierwsze śniadanie: odtłuszczone mleko, wędlina, herbata ziołowa lub owocowa.
  4. Drugie śniadanie: jogurt naturalny bądź jogurt owocowy bez dodatku cukru
  5. Obiad: Marchewka na parze, pierś z kurczaka (lub udko) grillowana albo gotowana.
  6. Kolacja: jajka, fasolka szparagowa lub kilka liści sałaty.
  7. W fazie naprzemiennej musimy pamiętać o tym, że 5 dni układamy jadłospis z dodatkowymi produktami, a 5 dni wybieramy produkty wyłącznie z fazy ataku (co 5 dni powracamy do fazy I).

 

Jadłospis podczas diety Dukana dla fazy utrwalającej:

  1. Chleb (wyłącznie pełnoziarnisty), owoce (nie możemy spożywać: bananów, wiśni i czereśni oraz winogron), ser żółty, ryż i makaron.
  2. Ryż, makaron i ewentualnie ziemniaki – spożywamy nie częściej niż raz na 2 tygodnie.

 

Jadłospis podczas diety Dukana dla fazy stabilizacji:

  1. Na Naszym talerzu może pojawić się wszystko, poza słodzoną kawą, herbatą i ziołami.
  2. Nie możemy spożywać słodyczy z wyjątkiem: gorzkiej czekolady, ciastek z otrębami i plackami owsianymi.
  3. Dzień proteinowy – tego dnia spożywamy produkty z fazy ataku.
  4. 3 razy dziennie spożywamy łyżkę otrębów – to chroni Nas skutecznie przed efektem jo – jo.

W każdej fazie diety pamiętamy o tym, aby w Naszym jadłospisie znalazło się minimum 1,5 litra napojów (wody, herbaty i kawy bez cukru, herbat ziołowych i herbat owocowych).

Układając indywidualny jadłospis pamiętajmy o tym aby Nasza dieta nie była monotonna, sięgajmy po wszystkie produkty z listy (odpowiednie dla danej fazy) i cieszmy się zgubionymi kilogramami!

Nie obawiajmy się świąt, dieta dukana uwzględnia także przygotowanie potraw świątecznych, zgodnie z zasadami diety i tradycjami świątecznymi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry