Dieta na zdrową cerę

Piękny i zdrowy wygląd twarzy wymaga nie tylko stosowania odpowiednich środków i metod pielęgnacji, ale przede wszystkim odpowiednich składników odżywczych, pozyskiwanych z jedzenia. Jak powinna wyglądać odpowiednia dieta na zdrową cerę? Przede wszystkim powinna zawierać najważniejsze składniki.

Dbasz o swoją cerę, używasz kosmetyków, odpowiednich do swojego rodzaju skóry, oczyszczasz ją tonikami, stosujesz maski… i co? Twoja cera nie do końca jest taka jaką sobie wymarzyłaś?

Pamiętajmy, skóra tak samo jak z zewnątrz, tak i wewnątrz potrzebuje odpowiedniego „karmienia”. Dieta na zdrową cerę, to nie mit. Nasza skóra jest odżywiana także przez krew, która dostarcza poprzez naczynia włosowatego przestrzeni międzykomórkowej, wszystkie niezbędne substancje odżywcze.

W optymalnie zbilansowanej diecie, która dostarcza naszemu organizmowi właściwych substancji odżywczych, nie zapominajmy o składnikach, które są potrzebne dla promiennej, zdrowej cery. Dieta na zdrową cerę powinna być przede wszystkim bogata w następujące składniki:

  • Witamina A – ogólny eliksir dla zdrowia cery, włosów, kości i paznokci, występująca w wątrobie lub jajkach, czy beta-karoten, czyli prowitamina A, której źródłem są rośliny, takie jak marchew, brokuły, szpinak, czerwona papryka, brzoskwiniach i morelach.
  • Witamina B – łagodząca podrażnienia skóry, zapobiega jej przetłuszczaniu i powstawaniu zaskórników. Jej najlepsze źródła znajdują się w wątróbce, jajkach i chudym mięsie, a także w produktach roślinnych, w takich jak orzechach, ziemniakach, roślinach strączkowych czy bananach.
  • Witamina C oraz inne silne przeciwutleniacze – znajdujące się w cytrynie, mandarynkach, kiwi, pomarańczach, papryce, brokułach, brukselce i wiele, wiele innych. Kwas askorbinowy to także pomoc w wytwarzaniu kolagenu, odpowiedzialnego za gęstość i sprężystość skóry.
  • Witamina E – opóźniająca starzenie skóry i zapobiegająca powstawaniu zmarszczek. Dodaje blasku, neutralizuje wolne rodniki, jest również obecna w olejach tłoczonych na zimno, maśle, pestki dyni i słonecznika.
  • Jod – a raczej jego brak w organizmie, skutkuje szorstkością skóry, jego źródłem są ryby morskie, dieta na zdrową cerę, powinna zawierać ryby w menu, około 2 razy w tygodniu.
  • Kwasy omega-3 i omega-6 – odpowiadające za nawilżenie skóry, znajdujące się w tranie, orzechach, oliwie z oliwek, czy tłustych rybach.
  • Likopen – naturalny fotofiltr, który ma także działanie przeciwnowotworowe. Likopen to barwnik czerwonych roślin i owoców.
  • Resweratol – skutecznie opóźnia starzenie skóry, występuje w skórce winogron, czerwonym winie, czarnej porzeczce oraz w orzeszkach ziemnych.
  • Selen – dzięki niemu produkowane są w skórze przeciwutleniacze, ale działa też przeciwnowotworowo. Jego główne źródła to produkty zbożowe, ryby morskie, drożdże, kukurydza i orzechy.
  • Żelazo – szczególnie ważne dla miesiączkujących kobiet, występuje w wątróbce oraz w zielonych i czerwonych warzywach.

W diecie na zdrową i piękną cerę sprawdzają się też napary ziołowe, zawierające skrzyp polny oraz pokrzywę. Pamiętajmy też o piciu minimum 2 litrów płynów dziennie, najlepiej czystej wody mineralnej. W okresach letnich nawet do 4 litrów.

Warto pamiętać też jakie składniki nie są odpowiednie dla utrzymania zdrowej cery. Należą do nich, kawa, czekolada, kakao, alkohol, żywność zawierające dużą ilość konserwantów oraz cukrów.

Dieta na zdrową cerę to także unikanie ostrzejszych przypraw, jak pieprz i chilli, ale również tłuszczów zwierzęcych i tłuszczów trans, które mogą doprowadzić do przesuszenia skóry. Prawidłowe odżywianie to nie tylko dbanie o figurę, to także wygląd i zdrowie naszej cery.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

przewiń do góry